Let it snow

Idag snöade det i Shanghai för första gången på åtta år. Xiong var exalterad och försökte få Axel intresserade, men när han fick klart för sig att det inte räckte till någon snögubbe tyckte han att det lika gärna kunde vara. Jag vet inte om jag tycker att snö är bra eller dåligt. Jag har verkligen njutit av en varm och solig november och hade hoppats på att vi skulle få fortsätta så. Tydligen har det november inte varit så regnfri och solig i Shanghai på flera år. Vädret går från ytterlighet till ytterlighet. Men visst bidrar det till julstämningen. Det är bara att ta på sig en halsduk extra imorgon och vara extra försiktig i trafiken. Myndigheterna varnar för isiga gator och känner jag shanghaineserna rätt finns nog inte vinterdäck i vokabuläret. Jag vill inte halka runt i en gammal volksvagen Santana utan fjädring och säkerhetsbälte med en aggressiv taxichaufför vid ratten när vi ska till dagis imorgon. Det blir tunnelbana och kanske en chans till en liten snöboll. Det förväntas ligga hela tre centimeter snö över Shanghai imorgon.

Shanghai daily skriver att det ska sluta snöa på fredag http://www.shanghaidaily.com/article/?id=457367&type=Metro

Snö i träden på Fuxing lu




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0