Fredag firas med kanelbullar

Igår kväll när Andreas och jag kom hem efter ett mycket trevligt restaurangbesök på Lost heaven (Kinesmat för expats) doftade det av kanelbullar i hela lägenheten. Regina hade inte bara nattat barnen utan hunnit med att baka fantastiska goda bullar också. Det ni.

Idag på eftermiddagen bjöd vi över våra grannar Mattias och Jens och Larissa och Eero från vårt gamla hus på kanelbullekalas. Axel undrade varför inte farbror Alex skulle komma också. Han brukar ju dyka upp när det vankas bullar. Avstånd är svårt att förstå för en liten kille som lider av hemlängtan då och då. Hemlängtan försvann dock när allt det goda dukades fram. Det frossades i bullar, kex och saft. Det lektes med alla leksaker samtidigt och Axel spexade och drog på sig lejondräkten. Vår garderob blev tillhåll för tre killar som jagade varandra fram och tillbaka. Nu har helgen verkligen firats in!

Jag firar också mig själv, för idag har jag avslutat min första kinesiska bok och tar klivet till bok nummer två. Första lektionen handlar om väder och kan man prata om vädret klarar man ju de flesta situationer.

Ester gillar bullar


Noel och Eero beundrar den äldre lite coolare killen med lejondräkten






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0