Dinosaurier, klippning och brorsor

Nu sprider sig lugnet här hemma. Pojkarna sover och jag tror faktiskt att Andreas också somnade när han läste för Axel. Det är väldigt tyst. Andreas har varit på resa halva veckan i en av Kinas fattigaste provinser. Upplevelsen var inte odelat positiv och det är skönt att ha hela familjen samlad igen ( Det enda positiva för mig var att jag fick se Mad men ostört på kvällarna). Vi har tillbringat kvällen i badrummet, med mycket plask och stoj. Nils gillar att bada lika mycket som sina storebror och står ut med mycket stänk, men när Axel tyckte att Nils kunde doppa huvudet, vilket han själv ogärna gör, var det dags att gå upp.

Jag förbereder mig inför ett förtroendeuppdrag. Regina vill att jag klipper hennes hår. Hon litar tydligen mer på mig än jag själv gör, men det ska bli kul. Tyvärr vill hon inte ha något arty-farty så jag får besinna mig till att klippa topparna. Tror hon ja...

Axel och jag spenderade eftermiddagen på Shanghais naturhistoriska museum. Axel är inne i en dinosaurieperiod så jag tänkte att det var det perfekta utflyktsmålet. Det var som att kliva in i en svunnen tid. Både jag och Axel tyckte att det var lite läskigt. Mörkt, upplysta skelett, allt möjligt i formalin, dammiga uppstoppade djur och ännu dammigare vakter/guider som hasade runt. Axel släppte inte min hand förutom i shoppen när  han var tvungen att peka på vilken burk med plastdinosaurier han ville ha. Det kan nog bli ett besök igen, Axel vill gärna visa allt för pappa.



Stor dinosaurie, liten pojke



Våra nya dinosaurier på middagsbordet Ett museum av den gamla skolan helt enkelt





Kommentarer
Postat av: Magnus Zetterlund

Hanna. Vad är arty-farty? /Yngre generation

2010-10-31 @ 22:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0