Skolutflykt!

idag har Axel och jag varit på skolutflykt. Vi var båda lika förväntansfulla. Axel över att han skulle åka buss och jag för att jag skulle få träffa de andra föräldrarna. Målet var Shanghais "Museum of science and technology" och det var helt klart det mest barnvänliga museum jag besökt någonsin. Glada färger, massor av knappar att trycka på, grottor att krypa in i, vattensprutor och som bonus en avdelning med djur från olika världsdelar.

Axels klasskompisar var fantastiskt söta och föräldrarna kul. En lyckad dag helt enkelt. Det måste snart bli ett nytt besök. En iaktagelse från dagen var att kinesiska barn har med sig godis och kakor i matsäcken, amerikanska kex och svenska morötter. Så skönt att vara präktigast.

Förväntansfulla i taxin på väg till dagis (axel är fotograf)



Axel, Julien och Jocelyn upptäcker



Klasskompisarna och teacher Ruth




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0