Nils 8 månader, Shanghai 5 månader

Igår firade Nils sina åtta månader i livet med att stå upp. Han har svårt att vara still. Polisgrepp krävs då blöjan ska bytas.

Idag har han testat min nya ångkokare. Nu ska vi laga våra egna dumplings. Av alla kinesisk mat vi ätit de här fem månader är helt klart dumplings det godaste. Små knyten fyllda med kött och soppa. Om någon förstår hur man får in soppan i dumplingsen berätta för mig. Vill man lyxa till det går man till Din tai fung och äter dumplings med tryffel i. Det finns inget godare.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om femmånadersjubileumet i Shanghai. Just nu är det dassigt väder och vi väntar på våren och att platanernas vackra gröna löv ska slå ut igen. Då blir Fuxing lu en ända lång grön tunnel och det är mysigt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0