Nils 5 månader, Shanghai 2 månader

Imorgon har vi varit i Shanghai i två månader. Jag kan helt klart säga att den senaste månaden var bättre än den första. Bra Kinadagar är nu i majoritet och de dåliga gör bara små gästspel då och då. Nu är det lördagkväll och jag äter Dajm och undrar hur länge det ska regna. Idag fick vi erfara hur svårt det kan vara att hitta en taxi i ett regnigt Shanghai. En halvtimme vinkade vi och sedan tog vi en blöt promenad till tunnelbanan istället. Inte ens de lediga bilarna stannade för att plocka upp barnfamilj med kladdiga stövlar och regnkläder.

Imorgon firar också Nils sin femmånadersdag. 40 procent kines har han hunnit bli. Han har blivit så stor de senaste veckorna och kan nu med olika metoder flytta sig en dryg meter i olika riktningar. Han rullar, skjuter på med fötterna och stånkar och kämpar. Jag vet inte om jag är redo för att ha två barn som rör sig och får nog ta en tur till Ikeas avdelning för att barnsäkra hem snart.

Nils fastnar med huvudet, kommer loss, hittar en spännande TV-möbel, funderar på hur han ska ta sig dit, kör rulltekniken, hittar sin fot som han bara måste kolla på, trasslar in benet under möbeln, tar sig loss och når sitt mål som han smakar av innan han beger sig vidare.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0