Att handla mat

Nu är nya delar till barnvagnen beställda. Snabbast, billigast och enklast var att beställa från Stockholm. Nu väntar vi och hoppas att vi med våra samlade tekniska kunskaper ska lyckas montera ihop det hela när delarna anländer. Jag har aldrig bytt ett cykeldäck i hela mitt liv, det hade nog varit en bra kunskap. En pump ska också införskaffas, jag litar inte på den snälla cykelhandlaren. Våra vagnsdäck var nog de första han pumpade i sitt liv, så ingen skugga över honom.

Nu ska jag ge mig i kast med att beställa hem mat. Matsäkerhetshysterin är faktiskt extrem här. De flesta jag talat med köper större delen av det de äter från affärer med importerad västerländsk mat. Den kinesiska mjölkskandalen är högst närvarande fortfarande. Vi köper tysk eller fransk mjölk. Det känns ändå tryggast, det är ju Axel som dricker den. Barnmat kostar 30 kr burken så när Nils får smak för livets goda ska jag köpa en mixer och "pollution free" grönsaker. Vad nu det betyder... All frukt och alla grönsaker skalar vi. Bondens marknad är långt borta. Ni som planerar att hälsa på kommer att få långa beställningslistor på gröt och andra förnödenheter.

Egentligen tror jag dock att slaktaren runt hörnet har färskast kött och att killen som säljer frukt från sitt lastbilsflak har bra grejer. Det får nog bli lite balans mellan expathysteri och att handla på gatan.

Kommentarer
Postat av: Alexander

Hej!

Din blogg ger sannerligen en värdefull inblick i er spännande (vardag). Och Jag längtar verkligen efter att besöka er! Ciao -Alex

2010-09-08 @ 19:41:01
Postat av: Anne H.

hatten av för ditt goda humör med alla knepiga situationer som måste lösas! Vi gamla revar kan säga med handen på hjärtat att livet lär..jag fick öva på Benjamins cykel när han var så där tio år..punkka varannan dag!Tänker på er! Kram Anne

2010-09-08 @ 20:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0