Muren!

Äntligen har jag också varit på kinesiska muren. Kinas landmärke nummer ett. Långa mil, extremt hårt arbete och lika imponerande som jag föreställt mig. Vår guide tog oss till en del av muren som inte är renoverad, inte kommersialiserad och egentligen inte öppen för allmänheten. Det var vi, två italienare och en bonde på plats. Klättringen upp till själva muren tog nästan en timme. Väl där kunde killarna leka i snön och fika när jag och Andreas turades om att gå/klättra/hasa på muren.

Ny kalenderbitarekunskap för min del var att de fogade samman stenarna med ris blandat med kalksten eller med
äggvita blandat med vinäger.













Kommentarer
Postat av: Karin

Vad roligt att hitta fler svensk-i-Shanghai-bloggar:) Vi var också nyligen på muren

Ha en fin dag!

2012-03-27 @ 08:19:23
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0