Hangzhou över helgen

Det var ett tag sedan bloggen fick något skrivet på sig. Midtermexams och annat har kommit i vägen. Nu är det avklarat och livet får tillbaka andningshålen.

För några veckor sedan tillbringade vi helgen i staden Hangzhou. Det är ett av Kinas populäraste utflyktsmål och eftersom det bor en hel del folk i Kina betyder det att det alltid är proppfullt med folk. När vi strosade runt "West lake", vilket är det man gör i Hangzhou, fick vi extremt mycket uppmärksamhet. Vi ställde upp för fotografering när en dövstum grupp inte kunde slita sig ifrån oss. Alla ville stå med oss och hålla i vagnen på bilden. Det gick att förstå att de var hemskt glada och tacksamma kommunikationsbarriärer till trots.

Hangzhou är en av de sakerna man ska göra när man bor i Shanghai, men jag kan ärligt säga att jag nog inte kommer att åka tillbaka. Vill man uppleva lugn och ro finns det bättre helgutflykter. Men det är enkelt att ta sig dit 45 min med snabbtåget och bara det är en upplevelse. Snabbtågen i Kina får X2000 att framstå som en museijärnväg.

Nils fick hembakta kakor av medpassagerarna på tåget


Kartläsare på promenad


Vid Westlake


På sparkcykel i vimlet



Kommentarer
Postat av: Magnus Zetterlund

Men gudars vilken dödshäftig bild på Axel mitt i folkströmmen!

2011-11-16 @ 19:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0