En dag på cykel i Moganshan

Det bästa med att ha besök är att jag varje gång passar på att se eller göra något nytt. I onsdags åkte jag med Mia och Pernilla och en kompis från Shanghai till Moganshan och cyklade runt teplantage och i bambuskogar. Jag har fortfarande ont i rumpan, men turen var helt fantastisk. Moganshan är känt för vacker natur och klar luft och jag kan verkligen rekomendera att uppleva det på cykel. www.chinacycletours.com ordnar turer dit.

Just nu skördas det allra finaste teet så lokalbefolkningen som i stor utsträckning försörjer sig på te och bambuodling var ute på fälten och plockade. Ute var också massor av brudpar som tog sina bröllopsfoton. Ett par bestämde sig för att Mia och Pernilla var ett exotiskt inslag i bröllopsalbumet. Bröllopsfotografier är nästan viktigare än själva bröllopet i Kina och att få ha med två utlänningar i cykelhjälm slår nog högt.

Bröllopsfoto bland tebuskar



Bröllopsfoto i bambuskog


Bröllopsfoto med svettiga utlänningar.







Bambu är långt och lastbilarna lite, men bara lite för korta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0